spya.

har fått inse nu att jag inte kommer kunna slappna av innan förlossningen, 
jag tror inte på elaka människor, jag tror på trasiga människor, och att det är pga att människor är trasiga som dom inte kan vara snäll mot varken sig själva eller andra.
och jag har en mycket trasig människa i mitt liv., en aktoritär människa som ska var ett stöd men som inte gör något annat än att kränka, hota och gör allt för att trycka på knappar så jag spårar ur. 
och som jag måste ha kontakt med, inte pga vem jag är utan pga min bakgrund. att vara gravid och vara fd pundare är ett heltidsjobb verkligen.. jag får inte byta handläggare. fast jag bönar och ber.
som tur är visade hon sitt jag o hennes taskiga attityd på nätverksträffen igår, så dom andra på träffen insåg att det här funkar inte. dom såg också hur trasig denna människa måste vara som bara vill att andra ska må dåligt och vara rädda.
så nu är det igång med anmälan mot henne så jag kan få byta.
helt maktlös har jag känt mig, eftersom mina ord inte lyssnas på för att jag har knarkat tidigare i mitt liv, jag tycker det är konstigt, att jag inte ses som varken människa eller blivande mamma, bara som en jävla äcklig pundare... så jag är tacksam över att andra fick se. för dom andra är också aktoritära människor så vad dom tycker räknas faktiskt...  jag trodde jag skulle få chans att slappa av innan min förlossning. eftersom stress inte är bra för mig just nu.
men får fint inse att pga vem jag varit, kommer jag inte få en lugn stund. en jävla kamp är det här hela tiden, och jag orkar inte slåss längre, men jag måste. och det gör ont, jag är verkligen helt krossad av det här. och jag vill må bra för mitt barn skull om inte annat, jag vet ju att hon känner att jag är ledsen och stressad, oroad och förminskad.
den här graviditeten är ju det värsta jag varit med om känslomässigt, herregud via mycket skit som har hänt.
får fokusera på att jag är så jädra bra som tagit all skit och gjort det till något bra.
jag är en bättre människa idag, jag är stolt varje sekund över mig själv och hur jag tar hand om knytet i min mage.
jag är världens bästa mamma. och det får jag inte glömma bort när folk vill sänka mig pga det jag gjort för flera år sedan.
 
en riktig spya blev det. skönt att få ur det.. tack haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0