var morgon ny o hår

Nu är de äntligen klart, utkammningen av mitt hår.. de tog fleeera dagar o halva skallen är bortkammad-sköönt, jag har velat haft mindre hår o jag fick de jag önskade ;) hehe

det blir dreads en annan gång när jag har tid o sköta dom för fy fasiken va jag älskade korvarna

 

 

Var morgon ny. 15 april.

Det känns som om jag jämt har väntat på något bättre - ibland för att få se det bästa jag hade tas ifrån mig.

Om vi är tacksamma för det vi har nu, tar vi lättare emot det som väntar bakom nästa hörn. Men vi måste förstå att om vi går och väntar på vad som ska finnas bakom nästa hörn, ser vi inte de glädjeämnen nuet har att erbjuda.


Vi har bara ett dygn framför oss. Det enda vi kan vara riktigt säkra på att vi äger är det ögonblick vi upplever just nu. Och det ska vi njuta av. Den bästa gåva vi kan få är denna stund, detta ögonblick. När vi ser tillbaka på det förflutna är det alltid någon god vän eller någon erfarenhet som vi inte har förstått att sätta värde på förrän det har varit för sent. Nu är de borta.


För vårt eget bästa ska vi försöka ta vara på allt som nuet har att ge, från timme till timme. Om vi kopplar bort nuet och väntar på morgondagen hämmas vi i vår andliga utveckling. Livet kan bara ge oss sin välsignelse nu - ett andetag i sänder.

Jag kan leva i nuet om jag vill. Men jag kan behöva en vänlig påminnelse ibland. Jag ska ta steget in i mitt liv i dag. Det kan bli en vana - en vana som jag aldrig någonsin vill bryta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0