Lets play pets!

they eat, sleep, fuck, and self defence, so straight you can set youre clock and place bets.
 
har fått shoppingsug, sug efter att färga håret rött eller brunt, sug efter att träna, sug efter att pyssla, tatuera mig, pierca mig, åka på en weekend utomlands, börja sminka mig, och flytta ut i en kåta i skogs. det blev mycket nu :)
 
eller så kan jag bara njuta över att softa hemma med korsordet, med en man som skämmer bort mig med en massa mat, se bra filmer och kika på magen och hur det bufflas omkring där inne, i 13 dagar har vi kunnat se henne utanpå magen och det är lika mysigt varje gång.
 
en man jag träffar varje vecka för samtal kallar mig naiv för att jag inte oroar mig över förlossningen eller hur otroligt jobbigt det kommer bli med ett litet barn i familjen, ursäkta mig men va!?
jag är inte dum i huvet, jag fattar ju att det kommer göra ont, jag ska ju liksom klämma ut en människa ur min kropp. men varför skulle det bli bättre av att oroa sig över det, skulle det göra mindre ont då? smärtan är pga jag föder min dotter, så det kommer ju att vara värt det alla dagar i veckan. och oavsett om jag vill ha ont eller inte så kan jag ju inte komma ifrån det, jag har en människa i mig och hon ska ut förr eller senare!
och det är väl ingen dans på rosor efter förlossningen heller, men åter igen, skulle det bli lättare om jag oroar mig för det nu!? ne kom igen.. jag vet ju att jag fixar det här, jag är en kvinna och min kropp är gjord för att föda barn. det är väl lite livets gång bland alla arter? och med mina höfter kommer det nog gå lite för bra haha ;) 
 
jag preminurerar inte på gravidtidningar eller köper hem böcker, läser på om förlossningar och bla bla bla. för vad som heslt kan ändå hända hur "förberedd" jag än skulle vara.
jag blir mer irriterad  över alla artiklar och forsknngar, som att jag inte får ligga på rygg eller på höger sida och vila/sova för då kan jag döda mitt barn !? jag ska inte äta det och det och inte göra si eller så.. haha, skrattretande tycker jag.
jag lever inte efter regler. sunt fönuft, jag äter allt i måttliga mängder, göör vad jag vill men lyssnar på min kropp- den säger til om något är fel och skulle något hända är det meningen. tillit, folk klanske tycker jag har för mycket av det. det tycker inte jag. 
 
nu är jag sådär bortskämd igen och ska gå för att äta mat.
 
bless you!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0