fredag 4 maj

"här och nu är alltid hemvägen"


hur mycket jag än har kämpat för att vara här och nu när jag bodde i östersund fick jag inte riktigt till det.. jag försökte.. "fake it untill you make it" ojojoj va jag har inbillat mig att jag är här och nu, när jag alltid varit någonannastans i både tanke och känsla..
också flyttar jag och kommer längre på en vecka i att vara här och nu är på flera flera månader innan..
och jag satt och funderade vad det är som gör att jag har så mycket lättare med allt här.
"jo, det måste ju helt klart ha att göra med lägenheten och dess demoner, folk runtomkring en som va stressade, inskränkta och rädda.." osv osv..
men nej nej, så är det absolut inte.. åter igen hittar jag "fel" utanför mig själv. när det är så helt enkelt att om jag hade varit i balans så hade inte någon yttre faktor spelat någon roll..
då hade jag varit här och nu, alltid.
spännande att lära mig om mig själv, vad är det i mig som gör att jag kunde vända helt bara av flytten, vad i mig va det som inte funkade i österund..?
*
"she left that town
because nobody really cared whether or not she kept around
all they care about is which people slept around
they pay no mind to who really held it down
its like highschool for grown ups
its no wonder everyone you know is so nuts
ex-boyfriendship with benefits
whiskey binges and stimulated sedatives
sky-high on the floor of your closet
thinking bout life and how it taste like garbage.."
min älskling spelade låten första dagen jag kom, and we kick it until the night was gone.. ♥


jag sitter i morgonrock, har druckit lite te, lagt in nya vedträn i spisen som mannen tände upp när han klev upp från våran "tältning" haha, den fina luftmadrassen vi hade gick hundarna loss på igår- de va bara att kasta så nu sover vi på golvet. o jag är så jädra tacksam över att jag inte behöver en säng att sova i ens.. livet känns så jädra nice.
vi är i skogen i princip hela dagarna om vi inte är på gården o donar, vi har redan fixat en mysig rabatt, hundarna älskar att få busa runt lös hela tiden, jag har hittat dom bästa loppisarna, varit på grillfest, träffat fina grannar, och har gått upp i vikt på den här korta tiden, har aldrig vägt så lite som jag gjorde innan -15kg sen jan- men nu är mina älskade lår och höfter påväg tillbaka! I love it! luften är frisk att andas, och här finns det inget jag måste göra. sjuk känsla- jag vill bara vara hemma och vara. ingenting att springa ifrån, ingenting att springa till. jag har börjat läst "sund kärlek" kommit igång med meditationen igen, som jag saknat det.. och lustet att träna som varit borta alldeles förlänge är påväg tillbaka, jag är påväg tillbaka.
nu ska jag göra mig iordning och ge världen och mig själv kärlek.
dagens låt ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja känner dig inte men är himla glad för din skull. Låter helt underbart! Vart är det ni har flyttat? Kram

2012-05-04 @ 11:09:24
Postat av: Magnus

Vad glad jag blir av att läsa det här. Låter helt underbart det sätt ni lever på. Hälsa Limpan och kram på er.

2012-05-05 @ 20:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0