jag känner igen det allt för väl..

sjuka människor som vill dra ner andra i dåligt mående, som vill förminska andra människor och få dom att känna sig mindre värd, bara för att dom tyvärr inte har någon respekt för sig själv.. ett egenvärde som står på 0...
jag blir så otroligt trött o less, hur kan en människa med vilja såra en annan människa medvetet? 
hur kan en människa bli så rädd av att se någon annan bli stark så dom i panik tar till allt dom kan, alla argument, alla konstiga påståenden och frågor för att starta något, för att få en annan att sjunka i sitt mående?
hur kan man försöka skylla sina egna brister på någon annan, eller helt enkelt inte se till sig själv utan bara fokusera på något annat, så att ens eget blir bortglömt och felet blir någon annans? fast svaret är givet. det är så självklart men man vägrar se det, för att inte ta ansvar över sitt egna skeva beteende, inte inse att man har gjort bort sig totalt.och inte heller kan se att det är pga skeva beteenden, noll tillit och en behandling med noll respekt som får folk att gå åt ett annat håll.
och hur fan kan jag ha gått med på den behandlingen?...
åhh.. men så kommer en så stor tacksamhetskänsla till mig, inget startades i mig, jag skiter i sånt där nu, skakar av mig det och inser, det är sjuka människor, patetiskt beteende och jag behöver inte va en del av det eller låta mig påverkas av det.. haha! åhhh ♥ 
 
så, druckit en kopp te med mor innan hon åkte på jobb, jag sitter här och är nervös, pirrig och ja.. vad säger man, livet liksom? det känns extra mycket idag, och det är bara positivt.. :)
nu ska jag gå ut med vovvarna till ängen o kasta pinne, frulle o sen ner på stan.. wohoo! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: One

wow, vilken balans du uppvisar.

2012-08-15 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0