250412

Vaknade och hade solen i hela lägenheten :) en sötfis brevid mig i sängen och en under sängen ♥
började packa igår, höll på som en tok skitlänge o kom nästan ingenstans :P fy fan va prylar jag har. det är helt sjukt!
den här lägenheten är mitt första hem, första gången jag har kunnat spara på mig saker, i 3 år och 7 månader har jag bott här, samlat på mig saker här, inte alls som förut när man tog med sig sin ryggsäck om man flyttade, man skulle ju ändå flytta vidare någon månad senare.. så har det sett ut sen jag flyttade hemifrån när jag va 14.
mitt första hem alltså, och nu flyttar jag. det känns förvirrande, skrämmande o så otroligt skönt.
jag har ju tryggheten här, det här är min lägenhet, mitt hem och det känns otroligt jobbigt att "bli av med det"..
men kommer bli så skönt att få starta om, i någon nytt, tillsammans med mitt livs kärlek och våra små..

för jag har varit påväg alldeles för länge nu, suttit fast alldeles för länge nu,
dags att komma hem, släppa allt gammalt, landa och jobba på att bygga upp en trygghet där..

Solen skiner inte bara ute utan i mig, jag är otroligt stolt över mig själv, mitt humör o mående krashar så ofta, vilken känslobomb jag är alltså.. haha! men, jag tar 4 steg fram, går jag ett steg bak också så gör det mig ingen, jag fortsätter mot det jag vill.
ska vara ute med hundarna i solen idag, förbereda mer för flytten, förbereda för möten imorn.. borde plugga, nej. det har jag ju lagt ner just nu. det viktigaste först. utan mig själv o ett bra mående kan jag ändå inte fixa någonting..
nu tar jag det från början..♥

Var morgon ny
Det finns någon underbart i allting, även i mörkret och tystnaden, och i vilket tillstånd jag än befinner mig i, har jag lärt mig att vara nöjd med det. – Helen Keller

Det finns någon underbart i varje ögonblick, om vi bara försöker se det. När vi känner igen och gläds åt detta underbara, upplever vi den fröjd vi har längtat efter.

Genom att helt och fullt leva i nuet får vi uppleva den andliga kraft som finns i allt levande. Vi söker frid och ro, lycka och tillfredsställelse utanför oss själva. I stället ska vi söka inom oss, nu och för all framtid, i allt vi upplever.
Vi ska låta våra upplevelser skölja över oss. Om vi längtar efter andra tider, fjärran platser, nya förhållanden, blir vi bara missnöjda. Det berövar oss den spänning, de positiva upplevelser som nuet bjuder. Men de finns ju där.
Vi kan öva oss i att glädjas åt nuet, åt att fröjdas över insikten om att just nu är allt väl. Allt är alltid väl. Livet fyllt av gåtor och underbara ting, och om vi är medvetna om det, blir de ännu underbarare.

Jag går framåt. Det gör vi alla. Jag är inne på rätt spår. Jag spelar med i ett strålande, underbart drama. Jag skulle kunna dansa av glädje. Jag har blivit rikt välsignad.

ge kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0