var morgon ny 15 sep.

"När våra livslögner, drömmar och ideal krossas, då rasar världen samman för oss.

Vår värld rasar samman när vi utvecklas. Vi har växt ifrån de ideal vi hade i går och vi har börjat förverkliga de drömmar vi hade i fjol. Nu väntar nya drömmar. Tillfrisknandet har fått vår gamla värld att rasa samman. Hurra!
Sedan vi slutat missbruka ger var ny dag oss tillfälle att ”skapa” nya värderingar som ersättning för de utnötta, urväxta livslögner vi hade under vår tid som missbrukare. Men det krävs tålamod, envishet och styrka för att göra sig av med allt gammalt. Det var ju nästan den enda tröst vi hade förr.
Vi kanske behöver bli påminda om att om det inte var för de gamla krossade livslögnerna, så skulle vi inte utvecklas och mogna enligt vårt nya, större livsmönster. Vi har en roll här i livet, precis som våra bröder och systrar, våra vänner, våra barn. Nya drömmar och nya ideal ska visa oss vägen. De gamla drömmarna hade vi nytta av i går, men det förflutna är förbi. De kan inte visa oss vägen i dag.

Jag ska med glädje se min gamla värld rasa samman. Det är ett tecken på att jag utvecklas – intellektuellt, emotionellt, och andligen. De gamla idealen ska inte få hindra mig, jag ska våga drömma nya drömmar och utan att tveka gå dit de leder mig."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0