fokusera, praktisera och gör det bara!


uuuuuunderbar låt! ♥




dagens var moron ny:

"När man börjar utforska sitt innersta hittar man något av värde, som letar sig ut mot cirkelns periferi. Där finns något av glädje i nuet, något av friden och ron i det som är här, något av kärleken hos dig och mig, allt det som tillsammans utgör himmelriket på jorden.

 Vi kanske har varit rädda för att utforska vårt innersta, rädda för att finna det tomt. Vi får kämpa hårt för att lära oss att tro på oss själva, för att inse att vi spelar en viktig roll i livets cirkel, den cirkel som innefattar allt liv. Men vi börjar lära oss det. Vi upptäcker rikedomar i vårt inre. Vi får hjälp av andra att upptäcka dem. Stunder av gemenskap med dem vi håller av och dem vi lär oss att hålla av, hjälper oss att hitta många rikedomar.
Allt vi äger är här och nu. Vi är allt vad vi behöver vara – här och nu. I varje ögonblick är vi just sådana som vi behöver vara, om vi bara vågar blotta vårt sanna jag, vårt innersta, för varandra.
Det här programmet behöver det vi har att ge. Det blir värdefullare genom att vi bidrar med vårt innersta jag.

 I dag ska jag blotta mitt innersta jag för dig."


Idag är en.. underbar dag, sket iofs i skolan men men, som tur är har jag ju möjlighet att göra om o göra rätt! :)
vaknade o gick en långis me charlie i skogen, sen gick jag ut på en filt i gräset med 4steget och rabarbersaft o började kryssningen innan jag gick ner på stan o hade meditation/eftervårdsträff. otroligt givande, kom ut som en ny människa kändes de som o de va skönt o höra att jag ser så fräsch ut, han sa att de va synd man inte tagit bilder på träffarna så jag verkligen såg skillnaden. vilken skön bekräftelse på att jag gör rätt o är på rätt väg! ♥
nu har jag ätit lunch så snart drar jag nog ner mot sjön så charlie får bada innan jag går te mors jobb.

om en månad ska jag nog vara klar med 4steget, skönt att det har gått så bra, att det går framåt och att jag ser ett slut.

tacksam som få är jag idag över det liv jag har ..och jag vill inte förstöra det för något.. på den här vägen vill jag vandra, så jag kan utvecklas och bli fri.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0