vilken underbar dag för en hemmafru som jag! :)

hela dagen har jag myst o promenixerat med vovvarna, städat, diskat, vikt kläder, pluggat, o tränat- gjorde 160 situps!! :) nu ska jag kika lite tv innan mannen kommer hem från jobbet, då ska jag pussa på honom! :) 

igår firade jag och min underbara man 11 månader tillsammans. ♥
vi drog ut o fiskade, åt supergod middag som mannen kockade, åt godis o glass o mös på :) ..underbart att efter 11 månader vara nykär, åhh det är lycka de.. pure love! ♥

jag älskar mitt liv idag.

var morgon ny, 22 juli:
Mitt förhållande till mitt inre jag påverkar mitt förhållande till alla andra. Lika nöjd som jag är med mig själv, lika nöjd är jag med andra.

 Om man tycker illa om andra, om man inte vill göra som andra föreslår, om man är avundsjuk på andra för att de ser bättre ut eller är framgångsrikare, visar det hur det står till med vår andliga hälsa. Gud är vår trygghet. När vi söker oss till honom blir vi rikligen lönade.
För vårt självförtroendes skull behöver vi omtanke och uppmuntran. Det har vi inte fått på många år. Ofta har vi grälat på oss själva, kanske skämts över oss själva. Att lära sig att tycka om sig själv, att inse sitt eget värde är svårt. Det krävs en ansträngning och det krävs tålamod – och vi kanske inte har börjat lära oss det förrän nu, när vi har slagit in på bättringsvägen.
Vårt inre jag, vår inre röst är källan till styrka, mod, självförtroende och sinnesfrid. Den inre rösten är ett med den högre makten. Vi måste bekänna oss till dess närvaro och ta emot den tröst vi bjuds.

 Mitt förhållande till mina medmänniskor är lika gott och upplyftande som mitt förhållande till Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0