mmmmjapp..

sket i sovmorgonen idag, klev upp pigg som en lärka o nu har jag redan hunnit med promenader med hundarna, träning, frukost o lite mejlande. niiiice!
mitt liv är underbart, så underbart som jag gör det faktiskt
har varit i en downperiod o inte haft så mycket energi, men nu ska här göras, energi eller inte! :)
och jag ska göra för min skull, ingen annans.
ska snart byta köksgardiner och sen ta på mig min nya fina sommarklänning :)
men först, gå till spegeln o säga till mig själv att jag är vacker, preciiiis som jag är! :)


det va allt för mig, ljus o kärlek till er! :)


dagens var morgon ny:

Ingen kan få en att känna sig underlägsen mot ens vilja.

 Vi är dugliga människor. Vi fattade ett klokt beslut när vi valde att slå in på bättringsvägen. För var dag som vi fortsätter på den blir vi allt starkare i anden. Och vi kommer att bli allt dugligare.
Att känna sig underlägsen kan bli en vana. Att vara passiv och känna sig underlägsen går hand i hand, och det kan vara början till att man blir beroende av sprit, tabletter, mat eller andra människor. Vi förstod inte av oss själva att vi är sådana som det är meningen att vi ska vara. Vi har uppfostrats att tro att vi inte var nog intelligenta, nog vackra, nog duktiga. Vi växte upp på för långt avstånd från den sanna kraftkällan.
Men nu har vi hittat den. Om vi bara själva vill, kan vi få all den styrka vi behöver för att klara av vad vi än ställs inför. Vilka problem som helst, vilka personliga konflikter som helst. Våra underlägsenhetskänslor är ett dystert minne blott. Nu är det vi själva som bestämmer.
Vi kan få leva ett bättre liv. De tolv stegen ger oss styrka att vandra vidare. Våra vänner har lovat att hjälpa oss.

 Jag ska ta itu med de prövningar dagen har i  beredskap åt mig med gott hopp, i förvissningen om att jag har kraft att klara av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0