ny design! :)



herregud va vacker min blogg blev tack vare vackra Zabine! nu jävlar ska här bloggas.. ;)

klev upp 6 imorse med min man, vid halv 8 när han drar ska jag bara vila tills kl 8, haha yeah right.. fan va jag ljuger för mig själv hela tiden :P men skitsamma, va mycket trevligare o vakna nu vid 10 och se att det är helt underbart vackert väder ute!! :D

energi, energi, energi!! love it! och hur glad blir man inte av att lillgrisen blir skitpepp o börjar vifta på svansen som en galning för att jag sätter på Dileva, duktig tjej ;) höhö

gårdagen gick superbra, va tom te skolan o gjorde klart lite gammlat skit fast jag inte skulle behöva vara där.
beslut, val- fan va jag älskar när jag gör det jag bör som är bra för mig! :)

jag skulle vilja dona på här hemma, men de viktigaste o göra är att slänga en soffa o 2 fåtöljer, inte de lättaste när man inte har tillgång te bil eller släp.. :P hojta om du vet av nån som kan hjälpa ;)

lägenheten börjar verkligen bli hemtrevlig, fan vilken tur jag har som har världens bästa sambo som styrde upp de här ;) gardiner kanske jag kan fixa idag iaf, jag vill ha mina lila indiska gardiner istället för dom här beiga trasorna som ser ut o komma från en instution.

jag känner på min att den här dagen kommer bli en bra dag med rätt energier, pepp o kärlek.

och lite läskigt börjar de bli att dagens text stämmer in varje dag på något sätt.. :)

Stig upp var morgon med ett leende, och visa hela världen att du älskar den, så blir du bättre behandlad. Du kommer att märka, ja, det kommer du att göra, att du är lika vacker som du känner dig.

  ”Uppträd som om.” Att uppträda som den man skulle vilja vara, även om man inte känner sig så, i det ligger det en magisk kraft. Ens beteende tycks hjälpa en att få de rätta attityderna, att komma i den rätta sinnesstämningen. Ofta orkar vi inte tycka om familjen, vännerna, arbetskamraterna. Vi vill att de ska visa att de tycker om oss först. Men om vi räcker ut handen, om vi reservationslöst visar vår tillgivenhet, om vi intresserar oss för andra och deras behov, då återgäldas vår tillgivenhet tiofalt. Och vi blir gladare till sinnes av att visa vår tillgivenhet. Vi upplever kärleken, vi kan älska oss själva och alla våra närmaste.
Den attityd vi intar – vare sig den är kärleksfull eller
egoistisk, underlägsen eller överlägsen – betyder så mycket för hur vi ska klara av prövningarna i tillvaron.. Grundprincipen är enkel: om vi tar livet med kärlek, med ett leende, så kommer vi att mötas av kärlek och få något att le åt.

  Den här dagen blir vad jag gör den till genom min inställning. Jag ska vara frimodig och kärleksfull, då blir det en bra dag.



slänger upp en bild på grisen, lilla hjärtat som diggar Dileva -sådan moder sådan dotter, eller? ;)

kärlek till er alla!!







Kommentarer
Postat av: Andrea

vad kul att se att du verkar må bra! =)

vad är det för soffa och fåtöljer du ska göra dig av med? något funktionsdugligt eller är det trasigt?

2011-01-26 @ 14:08:50
URL: http://adaliabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0