hej underbara!


Gårdagen va helt underbar, massa kärlek, härliga energier o jag hade verkligen gud med mig.
va på möte på skolan, och eg skulle jag bli avklippt eftersom jag knappt vart i skolan alls och har inte ens riktigt börjat med en kurs när dom andra är klar med den, jag skyller på en massa, rättfärdigar och säger att jag inte kan göra en avstämmning eftersom jag ändå inte kommer fixa det o bla bla bla.. 
men jag fick en chans nu, en allra sista.
tack, tack du underbara snälla!
så nu måste plugget bli prio ett. men jag känner mig pepppad och vill verkligen så bara den här känslan håller i sig kommer de här gå som smort ;) hoppas, hoppas hoppas..

Dagens text:

Jag kan inte hjälpa det…” säger vi alla när vi inte vill anstränga oss.

  Ansvarslöst uppträdande är vi inte ovana vid. Passivitet är lika vanligt. Förr brukade vi avsvärja oss allt ansvar för att slippa få skulden. Vi har lärt oss att det också hindrade oss från att känna att vi var något värda, från att göra något av vår begåvning, från att uppleva glädjen av att ha åstadkommit något.
Rädslan för att misslyckas har gjort att vi inte velat ta på
oss något ansvar. Vi kan fortfarande vara rädda för att misslyckas, men det finns ett motgift. Man kan inte misslyckas om man har överlämnat sitt liv till en högre makt. Då visar den oss vägen. Våra medresenärer hjälper oss till rätta på vår färd.

  Jag har valt bättringsvägen. Jag har redan sagt: ”Jag kan hjälpa det.” Jag ska ta ansvar för mitt liv i dag.

Just nu är mannen ute och vandrar med charlie medans jag o frejsan myser på här hemma, min man är bäst.
jag ska göra det jag kan för att den här dagen ska bli bra, en dag i kärlekens namn.
Och jag känner på mig att den här dagen kommer bli underbar!



kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0