Back to basic.

jag har inte bloggat på lääänge, hur den här bloggen ser ut får mig o vilja spy och det ger mig ingen motivation alls.
..fast idag skiter jag i vilket.
jag måste spy ur mig, dela av mig, vad som helst bara jag slipper ha allt innombords för jag börjar bli rädd.
jag har börjat falla alldeles förlångt bak när jag vill fram och nu senaste dagarna har jag inte velat kliva ur sängen, så jag är tacksam över hudarna, våra små hjärtan som gör att jag inte har nått val..
jag börjar känna som jag gjorde för några år sedan, månaderna innan jag fick medicin för o kunna kliva upp ur sängen.. det som borde vara självklart att man kan göra, bara sätta fötterna på golvet och ta sig upp va en omöjlighet..

tacksam är jag över det jag lärt mig från andra människor, behandlingen och möterna.
jag har ett val!

klockan ringde 7, jag skulle kliva upp men låg kvar. min man drog te arbetet 8 och jag låg kvar och grät av en anledning jag inte vet.. antagligen är det bara för mycket, och jag orkar inte mer.
men då gjorde jag valet,
jag klev upp, borstade tänderna, bäddade sängen, betalade räkningarna, jag ska snart ut med hundarna innan jag diskar och städar undan lite här hemma.
så enkla grejer, och det vet jag kommer förändra min dag, mitt mående.


jag tänker ta det lugnt, och försöka ha tillit till att allt blir bra ..bara jag gör det jag ska.
basic stuff, det viktigaste just nu.

dagens text från var morgon ny, klockren!

Nu var det dags att visa självdisciplin. Var och en av oss lärde av den som bäst kunde lära ut det var och en behövde få lära sig.

”När eleven är redo, finns läraren till hands.” Livets lärdomar kommer ofta oväntat. Men de kommer, och de kommer när Gud så vill. I och med att vi mognar känslomässigt och andligen blir vi redo att ta emot fler lärdomar, och våra läromästare kommer att finnas till hands. Det kanske är en kär vän, en svår förlust, eller ett skolkande barn. Inlärningsperioden är sällan smärtfri och ångestfri. Men vi är redo att dra lärdom av våra erfarenheter och av vad de kan lära oss. När vi är redo, då kommer de.
Alla njuter vi när allt går som en dans, när allt är väl, när
vi känner oss pigga och krya. Och det är en mening med det. Det stöttar oss och hjälper oss att klara av de prövningar som ska till för att vi ska bli ännu bättre, få ännu större självkänsla. Att inse allt är som det ska under inlärningsprocessen, det är den grundläggande insikt vi måste få. Allt är som det ska. Läraren hjälper oss att klättra uppför nästa pinnhål på stegen.

Låt mig tacksamt ta emot de lärdomar dagen har att ge, och inse att allt är som det ska.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0