lördag, underbara lördag!

Det finns inga nya sanningar, bara sanningar som inre har blivit igenkända av dem som sett dem utan att lägga märke till dem.

  I dag förstår vi sådant som vi inte fattade i går. Det här året har vi blivit medvetna om detaljer i vårt förflutna, som vi kanske slätade över tidigare. Sakta och försiktigt försvinner skygglapparna, och sanningar som vi inte tidigare varit mogna att se, uppenbaras.
”När eleven är redo, finns läraren till hands.” Och läraren
bär på sanningar som vi gör klokt i att sätta in på vårt allt större kunskapskonto. Vi kanske inte genast blir så glada åt de sanningar vi får höra i dag – eller andra dagar. Vi kanske får veta att vårt arbete inte passar oss längre. Eller att ett förhållande har tagit slut. Vi oroas av alla nära förestående förändringar. Men de förändringar som dessa sanningar medför är av godo för vårt liv, och de kommer till slut att hjälpa oss att bli lyckligare.
Låt oss glädjas åt de sanningar som uppenbaras för oss,
och förlita oss på att Gud ställer allt till rätta. Vi har slagit in på en mycket speciell väg. Stigen är stenig och krokig, sikten är dålig, men vi kommer att få all hjälp och vägledning vi behöver.

  Den sanning jag får höra i dag ska vägleda mig på min färd.


Jag börjar bli en liten tröttmössa, på ett mysigt sätt! :)
har haft en underbar dag, träffat mor, pluggat, har haft besök sen igår och som stannar tills imorn. riktigt soft! :)
älskar när jag blir pepp på skolan, och att jag ser att det går framåt ger mig motivation, även fast jag bara gjort 2 uppgifter o renskrivit en så är det bättre än inget och jag hoppas jag har samma energi imorn med! :)
just ja, vet ni vad min man övertalade mig att göra idag?! ta ut en piercing!! fasen va naket det känns.. nu har jag bara 5 kvar, men vi gjorde en deel, jag ska få ta 2 nya och kanske tom pierca han.. hehe, gjorde ett avbrott i skrivandet, nu är han piercad i bröstvårtan! :D
nu ska vi snart dra o sova och be om en fin morgondag då jag ska göra det jag kan för att dagen ska bli så underbar den kan!

hoppas ni haft en fin dag!

bless!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0