true, true..

Märkligt att man kan bli så bedövad av sitt eget lidande och sina egna problem att man inte förmår delta helt och fullt i sina närmastes helvete.

  Självupptagenheten kan vara ett gissel. Den hindrar en från att se problemen annat än ur snävast möjliga perspektiv. Den hindrar en från att ta emot den hjälp en högre makt vill ge genom ens vänner. Den hindrar en från att se sanningar som pockar på uppmärksamhet. Det paradoxala är att hur svårt vi än plågas, så känns det lättare om vi intresserar oss för en annan människas lidande eller fröjd.
Om vi är mottagliga för andras problem ökar vår förståelse
för våra egna. Vi behöver de budskap som andra försöker ge oss. Ingenting som sägs av kärlek och omtanke saknar mening för vårt liv.
Vi bör betänka att varje samtal vi för är ett samtal med en högre makt. Det vi behöver få veta för vårt tillfrisknande kan vi vara övertygade om att vi får veta genom alla våra samtal med andra. Men vi kan inte höra andras tankar förrän våra egna har tystnat.

  Jag ska lyssna uppmärksamt på dem som sänts till mig, det är vad jag behöver just i dag. Min inre röst har kallat på dem. Jag ska vara mottaglig, hoppas på lösningar och glädjas åt detta under.


borde lägga mig snart, ska upp 6 imorn för skola och sen soc som jag inte träffat sen i somras.. ska bli lite kul faktiskt, haha! sen när fan blev de kul o gå te soc?.. men det handlar nu om positiva förändringar, nya ljusa stigar att gå.. jag bad om hjälp och det ska jag nog få!  men ingen professor imorn dock.. fan, han är den bästa professorn man kan ha, föör bra!
och han sticker bort ett år om 1 vecka o 6 dagar.. kommer säkert ha fet seperationsångest fast vi kappt träffats någe, men han har hjälp mig, herregud va han hjälpt mig. tacksamheten, den e stor.
utan denna karl hade det vart körd för länge sen, men jag hoppas att han ser i mig, viljan, styrkan och att jag ska fixa det här! om ett år har jag ett kors i taket ;) de ni..

 jag är glad just nu och ser fram emot morgondagen! ska redan ikväll mantra att jag ska må bra imorn, jag ska må bra imorn, jag ska ska må bra imorn, ska, ska, ska!!
nya insikter, nya tankar, nya framsteg. I love it! tack gud! tack alla som hjälper mig, finns här för mig.
och tack för att jag har en blogg med säkert inte så intressanta inlägg men så jag får dela av mig iaf ;)
shiit, snart bara 4 timmar tills jag ska upp. vad håller jag på med? sen tycker jag att de är konstigt att jag är orkeslös. skärpning!
nu blir det innom kort sängen, skönt.

kärlek


Kommentarer
Postat av: Piia

vad du skriver bra.. fast jag har sagt de förr.. fint var de.. bara så du vet läser jag din blogg.. kram på dig trevlig helg:)

2011-02-12 @ 00:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0