tisdag

va på hälsocentralen idag och fick höra att mitt drogtest va negatvit såklart ;) och även alkoholprovena visade bra, 3 tester till sen kanske om jag har tur får jag ta körkortet om ca ett halvår! :) skönt!
annars är allt som vanligt..

..life is such a stress..

Tolerans är den största gåvan.

  Att ställas inför situationer som man skulle vilja förändra, att ta avstånd från människor som man önskar vore annorlunda, det kräver mognad, tålamod, tolerans. Vi blir så lätt lurade att tro att vi skulle vara lyckligare ”om han bara ville ändra på sig”, eller ”om jag hade ett roligare arbete”, eller ”om barnen kunde vara lite lugnare”. Men vi bär ju fröet till lycka inom oss själva hela tiden. Om vi lär oss att vara toleranta i alla situationer, så får fröet möjlighet att gro.
Intolerans, otålighet, depression, ja, alla negativa attityder är vanebildande. Många av oss försöker fortfarande bekämpa gamla, dåliga vanor. Gamla, dåliga vanor måste ersättas med nya, goda vanor. Man kan lära in ett nytt beteende, ett som man trivs med, som exempel att le mot dem man inte känner i kön till snabbköpskassan. Man kan göra det så fort man står i en kö. Det blir en vana – en god vana. Tolerans mot andra öppnar många dörrar för både dem och oss. Det gör gott i själen, både vår och deras. Detta är en grogrund för glädjen. Vi som tar dessa Steg är i sanning välsignade. Vi har fått lära oss att ge och ta emot kärlek.

  Jag kommer att möta många i dag som inte vet vad kärlek är. Jag ska visa någon kärlek i dag, tolerant och villkorslöst. Det är en gåva – till mig och andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0