texten, glömde texten..

Vi har sett för mycket defaitism, för mycket pessimism, för många som är negativa. Svaret är enkelt: Det man verkligen vill, det kan man. Det kan krävas tålamod, hårt arbete, man kanske måste slåss för det, det kan ta lång tid, men det går… Tron är en förutsättning, vad man än företar sig…

  Hur många av våra drömmar har inte slocknat ? Hur många påbörjade projekt har vi inte lämnat oavslutade ? Hur ofta har vi inte lovat oss själva att ”den här gången ska det bli annorlunda” – men det blev inte så. Negativitet föder negativitet. Lyckligtvis är det likadant med dess motsats. Den inställning vi har kan hjälpa oss en bra bit på väg. Och med en positiv inställning är allting möjligt.
Det är meningen att vi ska ha en bra tillvaro. Men vi måste
söka efter den, vara öppen för den när den vinkar åt oss, vara villiga att sätta till alla klutar. Våra drömmar vinkar åt oss att kämpa vidare mot nya mål. Och tror vi på vår förmåga att förverkliga drömmarna, så blir det lättare att ta nästa steg.
Vi har alla välsignats med drömmar. De är en gåva till oss för att hjälpa oss att klara av mer.

  Jag tror på mina drömmar och ambitioner. De är mina, bara mina, de betyder mycket för mig. Jag kan åstadkomma vad jag vill; tron och en positiv attityd gör det lättare för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0