"en vanlig lördag"..

Inga fanfarer ljuder när vårt livs viktigaste beslut fattas. Ödet tillkännages under tystnad.

  Den dag vi har framför oss ger oss många möjligheter att välja. Det kan gälla stora saker som berör personer i vår närhet eller vår egen framtid. Men vi kommer inte att välja fel, eller fatta fel beslut i något fall. Vissa beslut kan leda oss lite galet – in i en återvändsgränd kanske – men vi kan alltid vända om och fatta ett nytt beslut.
Vi inser sällan hur viktiga våra beslut är just när vi fattar
dem. Det märker vi inte förrän i efterhand. Men inga beslut, inga val är betydelselösa för vårt liv i dess helhet. Men samtidigt är inga beslut, inga val absolut avgörande för vår framtid. Vi får ideligen nya chanser att fatta de rätta besluten, de beslut som betyder mest för den övergripande planen för våra liv.

  Jag behöver inte oroa mig över de beslut jag måste fatta i dag. Jag ska lyssna på dem som jag har omkring mig. Jag ska söka vägledning i de budskap som når mig. Jag ska fatta de beslut jag måste i dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0